Google Ads Opleiding

In deze Google Ads training leert u campagnes opzetten én optimaliseren met een bewezen framework.

Wat zal u leren?

  1. Hoe snel en efficiënt search campagnes opzetten en uitrollen
  2. Met welke instellingen en biedstrategie starten?
  3. Zo kies je je zoekwoorden (luister vooral niet naar Google)
  4. Converterende ad-teksten in uw tone & voice schrijven
  5. Aan de slag met Ad Extensions: een must om veel plaats in te nemen in de zoekresultaten
  6. Geen cijferhel meer! Een framework voor optimalisatie en focus
  7. Focus op remarketing, display- en youtubecampagnes
  8. Shopping campagnes (indien van toepassingen voor uw situatie)
  9. Tesla-modus: Google Ads automatisering

Een online marketeer van de bovenste plank. Weinigen hebben zoveel ervaring en kennis als Nikolaas. Samenwerken met hem betekent telkens opnieuw zwart op wit de gewenste resultaten zien."

Veerle De Wolf, Eigenaar
Luupa





Laten we wel wezen: Google Ads goed doen vergt kennis van zaken. Hoe kies ik de juiste zoekwoorden, welke opties zijn relevant en hoe kan ik dat oerwoud van cijfers goed interpreteren?

Help!

Houvast

Door de vele SEA-opleidingen die ik al gaf komen patronen terug. Een van de belangrijkste is toch “geef mij houvast”.
En ik neem het de deelnemers allerminst kwalijk: Google Ads kan beslist overweldigend zijn.

Vandaar dat we in deze Google Ads cursus aan de slag gaan met een framework/denkkader dat u toelaat om uw campagnes niet alleen goed op te zetten (dat is maar het begin), maar om ze ook te verfijnen en verder te optimaliseren.

Hieronder een voorbeeld van een strategische optimalisatiemodel dat we zullen bespreken en dat u kan gebruiken om uw campagnes te optimaliseren.

Interessant voor competitieve markten

Als u geklikt heeft op mijn Google advertentie om hier te belanden, betaal ik daar gemiddeld 4,62 EUR per klik voor. Per klik! Als ik maar enigszins winstgevend wil zijn is het erg belangrijk dat ik zo goedkoop mogelijk kwalitatief verkeer naar deze pagina haal. En dan moet deze pagina het nog ‘waarmaken’ ook.

Dus ik moet verplicht kritisch zijn, en niet zomaar blindelings de suggesties die Google Ads doet aanvaarden. Ik dien te begrijpen wat ik doe en te leren. Het is mijn doel deze kennis en inzichten in deze SEA-training over te brengen.

Niet de overweldigende full tour

Dat wil niet zeggen dat we elke optie gaan overlopen. De full-tour van Google Ads heeft echt geen zin tenzij u er uw full-time job van wil maken.

Maar u leert wel wat u precies moet doen als uw budget gelimiteerd is of conversies te duur zijn. We gaan dieper in op de keuze en gevolgen van de juiste biedstrategieën, instellingen en opties. We laten remarketingcampagnes de revue passeren en kunnen gerust een zijsprong maken naar Display-, YouTube- en Google Shoppingcampagnes.

Samengevat?

Als u Google Ads op een (hoger) performant niveau wil inzetten, los van basis “best practices” die u ergens gehoord heeft of van Google zelf via hun “hotline” ontvangen heeft, dan is deze Google Ads training een must.
U krijgt zeer praktische tips, tricks en frameworks aangereikt om campagnes op te zetten en campagnes naar een volgend niveau tillen. Hiervoor trekken we 2 dagen uit om theorie en praktijk intensief te oefenen.

Verwacht een toegepaste opleiding op maat van uw tempo en ambitie.
Alle relevante kennis en inzichten wordt gedeeld.
Geen verborgen agenda.

Praktisch

Deliverables

  • Gepersonaliseerde training/workshop op maat van uw uitdaging
  • De Google Ads cursus slides
  • Eventuele werkbestanden, templates en software

Bij voorkeur

Een Google Ads account

Plaats

Online, bij u ter plekke of in onze kantoren te Gent

Hoe lang duurt de training?

  • 1 dag doorgedreven training boordevol inzichten, tools en praktische tips
  • + 1 dag terugkeermoment voor feedback op uw werk en next-level

Offerte

  1. Op maat. Wij geloven dat de tijd van 1 uniform product voor iedereen nu echt wel voorbij is.
  2. 1 prijs ongeacht aantal deelnemers. Bij meer dan 8 deelnemers geven wij voorkeur aan 2 sessies.
  3. Enkel seniors geven training