Blog

Surfend over of duikend in:
1) Marketing science
2) Performance marketing
3) Teamwerk en coaching

Een scenario: stel dat je een tekst wil schrijven om organisch hoog te scoren in Google. Na een interview met de klant weet je precies waar hij graag met zijn pagina voor wil scoren. Je leest m'n blog over SEO-copywriting er nog eens op na, en het zoekwoordonderzoek leert jou welk zoekwoord het hoogte zoekvolume…
In deze expertengids tot SEO-copywriting leggen we de lat om een goede SEO-tekst te schrijven hoog, maar toegankelijk. Echter ik geloof hoe dieper we duiken, hoe mooier de vissen. Dus geen top-10-tips (geeuw), valse beloftes (hét geheim, really?), of te weinig detail (en ... hoe doe ik dat nu precies?). Inhoudstafel Wat is SEO-copywriting? Zo…
Bij de evaluatie van content is het vaak een goed idee om even uit te zoomen. Niet individuele pagina's maar de analyse van een set aan pagina's of individuele componenten (Bvb. formulieren, sliders), leidt vaker tot betekenisvolle inzichten. Zo willen we op 1.000ft kijken naar de templates van de site en deze evaluaren met een…
Waarom mensen veranderen van leverancier: wat zegt onderzoek? In een marktonderzoekstudie door East et al., 2012 onderzocht men redenen waarom klanten veranderden van dienstverlener. Er was een erg duidelijk verschil merkbaar voor bedrijven die hun diensten leverden afhankelijk van locatie (onderzocht: restaurant, kapper, tandarts, café en supermarkt) onafhankelijk van locatie (onderzocht: kredietkaarten, autoverzekering, internetdienst, luchtvaartmaatschappij,…
Studie: wát verandert er als merken groeien? De studie (Dawes, 2016) die ik hier aanhaal onderzocht 10 groeiende merken van consumptiegoederen binnen een volwassen stabiele markt. De studie ging na of merk-KPI's veranderden tijdens de groei. Jaar 1 werd vergeleken met jaar 2. Volgende merk-KPI's  werden geanalyseerd: penetratie (aantal klanten) herhaalaankopen (loyaliteit) cross-purchasing door kopers…
[box] Het vraagstuk voor elke mediaplanner en adverteerder: hoeveel keer moet ik mijn ad tonen voor een optimaal rendement?[/box] Wat denk jij? (Niet verderscrollen voor je hebt ingevuld) Vanaf hoeveel ad exposures heeft een ad een verhoogde sales return? M.a.w. als we ad exposure en sales tegen elkaar zouden afzetten, welke curve zouden we zien?…
Zorgen loyalty programma's echt voor meer omzet? Kent u de kosten ervan? En als u er een heeft of gaat opstarten, wat werkt en wat niet? In dit artikel over loyalty programmes verzamelen we belangrijke learnings uit empirische onderzoeken die elke manager die een loyalty programma heeft of wil opstarten best ter harte neemt.   Algemene conclusies Ik wil…
  Als u iemand aanwerft, gaat u wellicht uit van optimale bekwaamheid, motivatie en een wil om uitdagingen aan te gaan. Dat heeft de kandidaat vaak zelf beweerd. [box type="bio"] Uw nieuwe medewerker is beloftevol gestart, maar al gauw merkt u dat hij of zij vaak op Facebook zit of bij bepaalde taken ongerustheid ervaart.…
Share Of Voice wordt te vaak door "performance marketeers" weggezet als een soft metric voor brand managers die een optimale zichtbaarheid van hun boodschap willen. Hoewel dit ook waar is, is het logisch dat gezien worden, een basisvoorwaarde is tot conversie. Koppelen we dat met andere metrics, krijgen we een uiterst krachtig optimalisatiemodel op managementniveau voor…
Welke producten worden vaak samen gekocht? Dit is een vraag die elke webshopeigenaar zou moeten bezig houden. Jammer genoeg is analyse in Google Analytics allesbehalve eenvoudig. Sterker nog, in juni 2017 heeft Google de feature in Google Analytics zelf verwijderd. Soit, als verantwoordelijke van E-commerce binnen de business kijkt u vaak aan tegen een of…