Effectieve cross-selling: vind de beste cross-sellproducten van uw webshop (tool)

Welke producten worden vaak samen gekocht? Dit is een vraag die elke webshopeigenaar zou moeten bezig houden.

Jammer genoeg is analyse in Google Analytics allesbehalve eenvoudig. Sterker nog, in juni 2017 heeft Google de feature in Google Analytics zelf verwijderd.

Soit, als verantwoordelijke van E-commerce binnen de business kijkt u vaak aan tegen een of meerdere van volgende beperkingen:
  1. Meer marketing uitgaven zijn niet altijd mogelijk om de groei te stimuleren
  2. Te weinig mensen, (technologische) middelen en tijd om veel impact te maken
  3. Te lage prioriteit binnen het bedrijf, onbegrip van C-level
Een van de meest eenvoudige wegen naar meer opbrengst is een data-gedreven koppeling van gerelateerde producten. Uw bezoekers vertellen u zelf wat zij relevant vinden. En daar kan u maar beter gebruik van maken.Hopelijk heeft u een bestaand slim systeem dat dynamisch gerelateerde producten invoegt, of staat zulk systeem op de roadmap. Voor anderen, kan dit voorstel een eerste stap zijn.

Manuele cross-sell tool

 [box] deze tool (Duitse makelij) voor Google Sheets haalt uit uw Google Analytics automatisch de top verkochte gerelateerde producten van uw meest verkochte producten[/box] Hieronder de producten die het meest samen verkocht zijn met dit topproduct gedurende de laatste 90 dagen (de tool gaat 210 dagen terug)Snel en eenvoudig. Dit is actionable genoeg om door te geven aan uw webshop manager.