Google Ads training
voor Managers
Voor leidinggevenden die willen begrijpen om gericht te kunnen sturen.
Wat zal u leren?
- Manager essentials. We belichten de belangrijkste concepten en strategieën van Google Ads. Niet hoe u campagnes zelf moet opzetten
- Patronen en denkkaders. Zelf patronen in de data te zien om opportuniteiten te herkennen
- Rapportering. Welke cijfers zijn ècht van belang in de rapportage
- Meetingtemplate. We doen een voorstel tot een meetingtemplate waarbij structuur en focus tijdens de meeting centraal staat.
Google Ads-training voor en door managers
In deze challenger-training, leren wij u alles wat u als manager in strategisch opzicht moet weten over SEA (search engine advertising). Uw partner is de technische expert, maar u bent de piloot die de controle behoudt. Focuspunten tijdens de training:
Focus op “uit het dal geraken”:
- Hoe herken je onderpresterende campagnes
- En wellicht even belangrijk: hoe herken je suboptimale campagnes
- Hoe buig je misleidende rapportage om in actionable reporting
- Focus op verkeerde metrics; welke zijn van belang in welke situatie
Focus op “doorgroeien”:
- Wat zijn de branding-, e-commerce-, en performancemogelijkheden van Google Ads?
- Hoe kan je de tool gebruiken voor marktonderzoek en klantenonderzoek?
- Hoe haal je het maximale uit je SEA-partner.
Dankzij de opgedane kennis en inzichten over dit krachtig medium kan u samen doelgericht over het onderwerp spreken. Zó doet u elkaar en het bedrijf groeien.
Deze training is voor u als u zich in het volgende herkent
Symptoom 1: blind vertrouwen in uw Google Ads-partner
Niets mis met vertrouwen. Maar hoe weet u zeker dat uw partner het maximale uit Google Ads haalt? Omdat ze het zeggen?
Dan is het hopelijk duidelijk dat voldoende betalen en blind vertrouwen hebben niets waarborgt.
Symptoom 2: U wordt gemanaget?
De ‘expert’ leidt de meeting en vertelt zijn verhaal
U krijgt steeds de ‘junior’
Chaotische meetings zonder focus
Nietszeggend jargongebruik
Rapportage is afwezig of onvoldoende
Beslissingen worden niet of niet altijd nagekomen
Weegt dit voldoende door om toch naar ons verhaal te luisteren? U beslist. Maar deze uitspraak wil ik u niet onthouden:
“Trust, but verify.” — Ronald Reagan
Symtoom 3: Lastig om uw Google Ads-specialist te challengen?
U wil als manager kunnen
- Challengen. Begrijpt u hun verhaal en kan u uw versie van de feiten meegeven?
- De lijnen uitzetten. Als u samen in een meeting zit, leidt uw partner de meeting?
- Inzichten op uw niveau ontvangen. Vertelt hun rapportering een duidelijk verhaal met klare inzichten? Of staart u naar een onbegrijpbare cijferhel (ook bekend als excelhel)?
M.a.w. hebt u als manager controle? Of vertrouwt u blind en hoopt u op het beste?
VERTROUWEN IS GOED, GEVALIDEERD VERTROUWEN BETER
Alle relevante kennis en inzichten wordt gedeeld.
Geen verborgen agenda.
Praktisch
Deliverables
- Gepersonaliseerde training op maat van uw uitdaging
- Syllabus
Bij voorkeur
- Geen voorkennis of vorige cursus Google Ads vereist
- Niet verplicht, wel handig: eigen Google Ads-account om de training op toe te passen
- Computer en schrijfgerief
- Maximaal 8 personen
Plaats
Hoe lang duurt de training?
Offerte
- Op maat. Wij geloven dat de tijd van 1 uniform product voor iedereen nu echt wel voorbij is.
- 1 prijs ongeacht aantal deelnemers. Bij meer dan 8 deelnemers geven wij voorkeur aan 2 sessies.
- Enkel seniors geven training