Content Marketing Training

Leer plannen, doen en meten. Koppel doelgroepinzichten aan boodschappen en schoei ze op het juiste formaat in het juiste kanaal

Deze intensieve training gaat een stuk verder dan het opstellen van een content calendar of hoe je een zoekwoordonderzoek doet.

Keer op keer zien we dat content marketinginspanningen falen door

  • Verkeerde reden: de baas wil een blog, dus schrijven we een blog. Al snel zijn we uitgeschreven want we hebben geen kompas.
  • Geen buy-in. Management trekt onvoldoende budget, mensen en middelen uit
  • Outsourcing: een externe copywriter inhuren kan, maar verwachten dat hij/zij zonder gedegen input waardevolle stukken kan produceren over jouw core business is gevaarlijk
  • Ongeduld: content marketing als verkeerde pleister op de wonde. Dit doet niet wat we er van verwacht hadden. Afvoeren maar

Eerst over deze hordes springen? Best even hier klikken.

Maar als jullie bedrijf wel klaar is om de kracht van content marketing te omarmen, maar op zoek zijn naar stevig kader en houvast voor korte- en langetermijnimpact, dan kan deze workshop/training bijzonder waardevol blijken.

Wat zal u leren?

    Vereisten

    • Geen specifieke voorkennis vereist
    • Platform (website, sociaal kanaal, contentpartnership, …) om de kennis op toe te passen
    • Computer en schrijfgerief mee te brengen

    Training in het content marketing raamwerk van Vliegwiel.agency

    Content Plannen

    1. De opportuniteit van je verhaal onderzoeken
    2. Bepalen welke content waar moet gemaakt worden
    3. Een redactionele kalender opstellen

    Content Meten

    1. Doelen en taken
    2. Metrics voor funnels
    3. Analytics
    4. Conclusies

    Content Maken

    1. Web Content 101
    2. Vindbaar zijn
    3. Tools & Checklists
    4. Engagerend zijn

     

    Prijsofferte

    1. Op maat. Het is ons geloof dat de tijd van 1 uniform product voor iedereen nu echt wel voorbij is.
    2. 1 prijs ongeacht aantal deelnemers
    3. Enkel seniors geven training
    4. Alle relevante kennis en inzichten wordt gedeeld. Geen verborgen agenda of up-sell

     

    Antwoord binnen 1 werkdag.

    Prijsofferte

    1. Op maat. Het is ons geloof dat de tijd van 1 uniform product voor iedereen nu echt wel voorbij is.
    2. 1 prijs ongeacht aantal deelnemers
    3. Enkel seniors geven training
    4. Alle relevante kennis en inzichten wordt gedeeld. Geen verborgen agenda of up-sell

     

    Antwoord binnen 1 werkdag.

  1. Basismetrics: sessies, hits, events, bounces, unique pageviews, …
  2. Basisrapporten
  3. Dashboards aanmaken, configureren & delen
  4. Als de basisrapportage niet voldoet: eigen Custom Reports aanmaken
  5. Toegang tot inzicht: segmenten ofwel data filteren door
    • Basissegmentatie
    • Regex
  6. Meet microconversies op de pagina: gebeurtenissen
  7. Filters & Doelenbeheer om data proper te houden en succes te meten
  8. Bijzonderheden
    • Sampling. Valkuil voor interpretatie
    • Analytics in Excel. Snel alle data in Excel
    • Intro Google Tag Manager. Geen developers meer nodig om zaken op de website te meten
  9. -->

    Voor wie?

    • Online Marketeer
    • Copywriter

    Wat zit in de training?

    Hoe lang duurt de training?

    1 dag. Van 9u stipt tot 17u30

    Prijs?

    1.800 EUR per training. Of 425 EUR per persoon. Wat u het voordeligst uitkomt. Minimaal 2 personen en maximaal 8 personen