Google Analytics implementatie. Gedrag meetbaar en inzichtelijk maken

Van cijfers naar inzichten. Meet uw online performantie van media naar kassa

Wat zijn de KPI's die impact hebben op uw P&L, uw bottomline

Natuurlijk leads, revenue, inschrijvingen!

Maar wat met

  1. branding KPIs zoals stijging in volume zoekwoorden met merknaam erin?
  2. Of PR KPIs, zoals aantal online referenties naar uw merk,
  3. en Customer KPIs zoals aantal & sentiment van reviews, NPS of
  4. Content KPIs zoals engagement van uw inhoud?

Zo kunnen we hefbomen creëren om die bottomline te blijven beïnvloeden. Die denkoefening maken, dat meetbaar maken, en via dashboarding inzichtelijk maken is een belangrijke oefening voor elke manager. Met Clicklinks haalt u veel expertise in huis om dit samen te realiseren.

Komt dit bekend voor?
  1. Enkel harde conversies worden gemeten
    Niet iedereen die uw site bezoekt is klaar om direct klant te worden. Worden de micro-conversies en engagement ook in kaart gebracht?
  2. Onvolledige data
    Webbouwer heeft een standaard Analytics implementatie gedaan, maar dat is ontoereikend
  3. Geen optimalisatiemodel
    Cijfers genoeg, maar naar wat kijken en hoe optimaliseren?
  4. Alles meten
    Want “je weet nooit” dat de data nog van pas kan komen.
Bottomline
  1. Voor u
    Glasheldere kijk op engagement & performantie van uw kanalen
  2. Voor uw resultaten
    Door de juiste zaken te meten, behoudt u de focus en weet u waar u op kan drukken om een verschil te maken.
  3. Voor uw team
    Een uniforme waarheid waar performantie van het marketingteam/agency op kan afgerekend worden
Analytics-diensten
KPI definitie
KPI-modellen om de hele funnel te evalueren

Met deze workshop willen we in kaart brengen welke hefbomen helpen bij bijvoorbeeld het doen stijgen van omzet.

Laat het duidelijk zijn dat KPIs als omzet en aantal leads louter een uitkomst is, een gevolg van iets “goed doen”; we moeten ook weten welke factoren effect hebben daarop. Dàt zijn ook KPIs.

Verder kijken we ook naar benchmarks en target settings.

 

Tagging requirements
Wat we willen meten vertalen naar instructies

De KPIs meetbaar maken dankzij programmeerinstructies die uw agency of intern ontwikkelteam begrijpt.

Indien deze niet aanwezig of beschikbaar is, kan de Google Analytics implementatie zelf plaatsvinden zonder hen door gebruik te maken van Google Tag Manager

E-commerce meten
De meest cruciale en ook de moeilijkste

Als uw webshop uw omzet uitmaakt, is correct meten een must.

Daarom is expertise hierin zo belangrijk. Beslissingen nemen obv foute data is allesbehalve optimaal.

Dashboarding
Cijfers met verhaal

Een cockpit toont wat belangrijk is voor de piloot. Samen bouwen we adhv. de KPIs uw cockpit.

Iedereen kan rapporten trekken en dashboards volstouwen met cijfers. Weinigen weten vertellen een verhaal.

Liever kennis in-house halen?

Freelancers/Agencies inhuren is niet altijd duurzaam. Uw team leert vaak te weinig bij om het heft na de opdracht over te nemen. Vandaar dat naast freelance-opdrachten kennis- en denkreflexoverdracht centraal staat bij Clicklinks. Hieronder vindt u ons aanbod van kennisdeling en coaching. Zodat u en uw team zelf verder kunnen.

Kennisdeling met uw team:

 

Kennisdeling met u als manager:

  • Google Analytics data-interpretatie & key insights training