Online Marketing Strategie

Onderbouwde en uitvoerbare online marketing strategieën met focus op lange-termijnperformantie

Komt dit bekend voor?

  1. Hoe begin ik aan een zinvolle digitale marketing strategie? Welke stakeholders, mensen en middelen zijn van belang? Discussies over details i.p.v. de grote lijnen?
  2. Wat zijn realistische KPIs en doelen? Te grote doelen stellen werkt demotiverend, te lage doen twijfelen; wat is haalbaar en motiverend?
  3. Ik heb een strategie, maar is deze voldoende? Heb ik aan alles gedacht?
  4. Hebben we geen nood aan een nieuwe app, logo, website, …? Dit en andere vragen stelt een online strategie zich en beantwoordt ze ook

Aanbod

  1. Voor uw resultaten: een strategisch plan is meer dan opsomming van kanalen en tactieken op een tijdslijn met een bedrag erop. Een goed plan lost een (onderzocht) probleem op met richtingaanwijzers als grote uitvalswegen en lijst concrete taken op als stappen in de aangegeven richting.
  2. Voor uw team: een duidelijk houvast en rode draad in hun doen en laten.

Doel & Richting

Waarvoor gaan we met welke propositie

  • Activiteiten analyseren
    Wat heeft u tot nu toe gedaan op online marketingebied? Wat heeft gewerkt en wat niet?
  • Uw bedrijf
    Wat hebben we te bieden op product en dienstniveau. Met wat willen we geassocieerd worden?
  • Online doelen vaststellen
    Zonder doel kan u niet scoren; een doel is niet hoger in Google, meer fans of een mooie website. Maar eerder verbonden aan een tastbaar doel met een werkwoord: de online verkoop tegen einde van het jaar met 15% verhogen.
  • Online doelen prioritiseren
    Wat pakken we als eerste aan met welke KPIs?

Doelgroep bepalen

Naar wie richten we ons en wat leeft bij hen

  • Persona’s
    Wie is de online klant en wat zijn zijn noden: hoe gebruiken ze uw producten, wat zijn de amibities en oplossingen die ze willen, welke feedback krijgt u, …
  • Trendonderzoek
    Zijn er nieuwe stromingen in uw markt, bijvoorbeeld eco, co-creatie, horizontale & verticale samenwerkingsverbanden tussen industrieën. Zijn er nieuwe contexten waar uw markt zich in bevindt: wetgeving, personalisatie, meer platformen.
  • Inspiratie
    Samen met analyse van concurrentie en voorlopers in uw vakgebied gaan we op zoek naar wat goed werkt en hoe dat vertaald kan worden naar uw situatie.

Concept

Bepalen van de richting

  • Kansen waarnemen
  • Bedreigingen signaleren
  • Concept uitwerken
    Op basis van doelgroepen, inspiratie, statistieken en de online strategie wordt de communicatie vastgesteld