SEO met lange- én kortetermijnimpact.

Op zoek naar een senior SEO-consultant
die het verschil kan maken in competitieve markten?

Komt dit bekend voor?
  1. Geen know-how.
    We willen hoog staan in Google, maar willen geld noch tijd verspillen door gebrek aan expertise
  2. Geen bezoekers ondanks inspanningen.
    We schrijven veel inhoud maar halen geen bezoekers binnen. We hebben alle technische aanbevelingen van ons agentschap/developer opgevolgd
  3. Geen inspiratie en focus meer.
    We weten niet meer waarover we moeten schrijven
  4. Rankings gaan naar beneden.
    SEO-resultaten gaan achteruit om schijnbaar onverklaarbare redenen
  5. Expertview nodig.
    Uw agentschap / medewerkers vertonen minder proactiviteit & inzicht dan gewenst
Bottomline
  1. Voor uw resultaten
    Met beschikbare middelen streven naar het allerbeste resultaat. Lees top 3 in Google.
  2. Voor uw team
    Reflex aanleren dat SEO geen eiland is, maar enkel met een synergie tussen Webdeveloper, Copywriter en Public Relations/Social kan u het 1+1=3 paradigma bereiken. Wat u een lengte voorsprong op uw concurrentie zal geven.
SEO-diensten
SEO-audit en strategie
Doelgericht werken met plan van aanpak
  • Met de zoekmachine optimalisatie audit bepalen waar opportuniteit ligt tegen welke kost en mogelijke opbrengst
  • Onderzoek van uw website, inhoud en linkbuilding om snelle verbeteringen en langetermijnopportuniteiten bloot te leggen
Internationale SEO
U wilt Internationaal gevonden worden
  • Per markt competitie in kaart brengen. Dit geeft aan welke markt makkelijker voor het grijpen ligt
  • Optimalisatie van de website zodat Google duidelijk weet welke markten u target
  • Opzet internationale haalbare SEO-strategie
Lokale SEO
1 of meerdere vestigingen die lokaal moeten gevonden worden
  • Vestigingen aanmelden bij Google en optimaliseren
  • Website optimaliseren zodat Google uw lokale afdeling/bedrijf opneemt in de lokale resultaten (het befaamde kaartje met 3 bedrijven eronder in de zoekresultaten)
  • Local linkbuilding. Uw bedrijf, vestigingen associëren met gewenste localiteit
Video SEO
Audiovisueel materiaal in de spotlight zetten op YouTube en Google
  • Kanaal- en videobeheer met focus op visibiliteit in de zoekmachines YouTube en Google
  • Analyse van uw belangrijkste video’s met focus op engagement (een erg belangrijke factor)
  • Optimalisatie titels, tags, beschrijvingen en andere video SEO-elementen
E-commerce SEO
Gerichte bezoeken halen in elke stap van aankoopcyclus
  • Plangerichte SEO-aanpak volgens opportuniteit van elke productcategorie en omzetvertegenwoordiging
  • Strategie per stap van de aankoopcyclus
  • Correct gebruik en toepassing SEO-teksten en Customer Journey teksten
SEO opleiding
Haal kennis in-house en groei met eigen middelen
Liever kennis in-house halen?

Freelancers/Agencies inhuren is niet altijd duurzaam. Uw team leert vaak te weinig bij om het heft na de opdracht over te nemen. Vandaar dat naast freelance-opdrachten kennis- en denkreflexoverdracht centraal staat bij Clicklinks. Hieronder vindt u ons aanbod van kennisdeling en coaching. Zodat u zelf verder kan.

Focus op vandaag:

 

Focus op vandaag en de toekomst:

 

Waarom SEO-agencies falen

Stel uzelf de volgende vraag: is Google onlang op uw website langsgekomen om een formulier in te vullen? Ik dacht van niet.

Waarom focussen zoveel SEO-consultants zich dan zo op Google en niet op uw bezoekers? Het lijkt me meer dan logisch dat als we evenveel tijd besteden aan het begrijpen van uw bezoekers als aan Google, u en uw klanten de winnaar worden. En dat is exact de kern van SEO-succes.

Garantie op ROI, niet op #1

Als potentiële klanten online zoeken, vinden ze u? Of uw concurrenten? Mijn klantgerichte aanpak zorgt ervoor dat uw site, inhoud en andere assets gevonden worden. Dit betekent niet dat u op #1 plaatsen onze top-prioriteit is, het betekent wel een laserfijne focus op de ROI van uw investering.

Sommige klanten willen gewoon op #1, ROI of niet, maar daarvoor bent u aan het verkeerde adres en dat is oké. Indien de focus op resultaat, maar ook op uw merk en haar klanten een goede insteek voor u is, lees dan gerust verder.

Verandert Google vaak? De Google-paradigmawijziging

Minder vaak dan je zou denken. De basisregels van het spel veranderen niet. Zorg voor een goede gebruikerservaring en associeer je met websites die van belang zijn.

Echter de interpretatie van deze woorden veranderde wel doorheen de jaren. Mijn eerste SEO-projecten waren een ramp. Ik gebruikte continue de zoekwoorden waarvoor ik wilde scoren en legde links vanuit elke website die links aanvaarden wou. Maar ik bleef zweven op de tweede pagina.

Dju.

Op dat moment besliste ik om af te stappen van de best practices waar de fora en blogs vol van stonden en m'n eigen tests te laten lopen.

Vandaag is het voor mij erg duidelijk hoe je een website moet ranken in Google en hoeveel inspanningen en middelen dit zal inhouden. Kennis die nodig is om uw SEO-project in te schatten op haalbaarheid en impact. En haar te laten slagen, vanzelfsprekend.

Ik pas de best practices toe! Ofte de kortste weg naar status quo

Maar best practices zijn toch getest en goed bevonden? Natuurlijk! Maar ze zijn niet gericht op performantie nu én de toekomst.

Heeft uw SEO zich al uitgesproken over

  • een mobiele SEO-strategie?
  • de aankoopcyclus en hoe SEO daarin past?
  • hoe de gebruikerservaring te verbeteren of focust hij zich te veel op het oplossen van onbelangrijke technische issues?

Pertinente vragen.