Google Analytics Training

Hypothese > Patronen > Inzichten. Leer hoe je geld uit je Analytics haalt.

In deze diepgaande en bijzonder leerrijke 1-daagse training zal er naast het aanleren van standaardvaardigheden zoals doelen en funnels instellen, conversiepaden verkennen, dashboards & aangepaste rapporten aanmaken, ook aandacht worden besteed aan een effectief gebruik van Google Analytics.

We gaan in deze op-maat training aan de slag met uw KPIs en bekijken welke rapporten, attributiemodellen en inzichtsvragen voor uw situatie een must zijn.

Standaard is dit een marketeerstraining, maar op aanvraag kan de focus verschoven worden naar de technische kant van tracking. Zo is het een must om Google Tag Manager (software om interacties op de website te meten) onder de knie te hebben en te kunnen rapporteren met Google Data Studio (dashboarding tool) of Excel-plugins.

Bottomline: de aangeleerde combinatie van analytische marketing-denkkaders en een doeltreffend gebruik van Google Analytics zullen u in staat stellen de juiste inzichtsvragen te stellen en daar snel en effectief een antwoord op te bieden. Big data wordt eindelijk terug inzichtvol.

Wat zal u leren?

  1. KPIs. Een eenvoudig maar krachtig model om KPI op te stellen
  2. Attributiemodellen. Welke eenduidige waarheid van de data nemen we aan. Worden we rijk dankzij het laatste gebruikte kanaal of wijzen we de opbrengst over meerdere kanalen? toe
  3. Basisvaardigheden. Instellingen goedzetten, en opzetten van basistagging
  4. Basisdata verrijken. Hoe externe data importeren zoals kostendata, of bijkomende website-informatie importeren
  5. Connecties met andere tools. Google Search Console en Google AdWords
  6. Meer technischere vaardigheden op aanvraag. cross-domain tracking, iframe tracking, e-commerce tracking, event tracking, virtual pageviews, scroll tracking, engagement time tracking. Dit alles kan op uw maat.

Vereisten

  • Bij voorkeur een basisgebruiker van Google Analytics zijn
  • Eigen Google Analytics-account om de kennis op toe te passen
  • Computer en schrijfgerief mee te brengen

Voor wie?

  • Online Marketeer
  • Webmaster
  • Developer
  • Technical Consultant

Wat zit in de training?

  • Gepersonaliseerde training op maat van uw uitdaging
  • Syllabus
  • Broodjeslunch en 2 koffiepauzes worden voorzien

Hoe lang duurt de training?

1 dag. Van 9u stipt tot 17u30

Prijs?

1.800 EUR per training. Of 425 EUR per persoon. Wat u het voordeligst uitkomt. Minimaal 2 personen en maximaal 8 personen
© Clicklinks 2010-2018. Online Marketing Consultant Nikolaas De Geyndt. +32 485 24 50 91