Coaching & Groeitrajecten voor
ambitieuze online marketeers

Verhoog de ROI van uw digitaal marketing team. Digitale marketeers met managementreflexen

Bekende situaties?
  1. Junior marketing medewerkers verlaten snel weer het bedrijf. Welke groeipaden kan u uw team aanbieden? Volstaan de eendagstrainingen en conferenties wel? Hoe hen gemotiveerd en doelgericht houden?
  2. Seniors zijn te duur.
  3. Kunnen meepraten met digitaal agentschap.
Bottomline
  1. Voor uw resultaten: een gemotiveerde medewerker met kennis van zaken is vele malen productiever dan een uitgedroogd exemplaar.
  2. Voor uw team:
    • Creatie T-profielen (diep én breeddenkend)
    • Focus op denkkaders
    • Krijgt verse zuurstof & nieuwe inzichten in zijn of haar denken

Performantiecoaching

Het doel van onze coaching voor u als manager: slimmere operationele digitale marketeers met managementreflexen.

In de performantiecoaching van de marketeers focussen we op 2 kernideeën:

  1. Effectiever werken: aanleren van tijd- , verantwoordelijkheids- en doelbewuste reflexen door het in vraag stellen van elke keuze
  2. Slimmer werken: focus op kennisverhoging dankzij sessies met onze vakexperts. We leren ook nieuwe inzichten en datamodellen aan.

Hoe gaan we te werk?

Focus 1: effectievere marketeers

Managers en hoger kader krijgen vaak effectiviteitscursussen in tijd, mensen, performantie, communicatie en zichzelf. Ze leren werken op hun sterktes en trachten hun zwaktes uit te besteden of te verbeteren. Dat is kwalitatief werk.

Werknemers mogen naar congressen, "op cursus" of andere kennisgedreven events gaan. Kwantitatief werk.

Wat als je managementdenken- en reflexen in de dagelijkse bezigheden van de werknemer invoert?

Inzicht in tijdbesteding

  • Track de tijd
  • Elimineer onnodige stukken
  • Delegeer stukken waar de werknemer langer over doet of in z'n zwaktes vervalt
  • Consolideer tijdsblokken voor optimale focus

In het frans, maar helder opgelijst - enkele algemeen geldende principes rond tijd.

Inzicht in eigen ambities

  • Waar blinkt de werknemer in uit volgens zichzelf, z'n collega's en de organisatie?
  • Hoe leert de werknemer het beste bij?

 

Inzicht in effectiviteit

Er is geen correlatie tussen effectiviteit en intelligentie of creativiteit. Een bijzonder slim of creatief persoon is niet noodzakelijk het effectiefst of het productiefst.

Sterker nog: ze beseffen vaak niet dat hun briljant inzicht geen einddoel is. Het inzicht is pas effectief in zijn omzetting naar systematisch en hard werk.

Effectief zijn leer je aan. Een effectief persoon heeft volgende 8 reflexen1:

  1. Weet wat er moet gedaan worden
  2. Weet wat goed is voor het bedrijf
  3. Ontwikkelt actieplannen
  4. Is verantwoordelijk voor zijn beslissingen
  5. Is verantwoordelijk voor zijn communicatie
  6. Focust op opportuniteiten in plaats van problemen
  7. Zit productieve meetings voor of volgt ze mee
  8. Kijkt naar wij als het goed gaat, naar zichzelf als het slecht gaat.

 

Focus 2: slimmere marketeers

Inzicht in kennis

Welke kennis ontbreekt en waar staat de werknemer in verwachte kennis volgens eigen perceptie en volgens z'n peers en manager? Voorbeeld van een medior Digitaal Marketeer

Lage vaardigheid Gemiddelde vaardigheid Hoge vaardigheid
Lage uitdaging Onverschilligheid
zoekwoordonderzoek
Verveling
advertenties schrijven
Ontspanning
klantenpresentaties geven
Gemiddelde uitdaging Zorgen maken
content audit
Controle
adwords-campagnes opstellen
Hoge uitdaging Erge bezorgdheid
marketingstrategie formuleren
Opwinding
e-commerce performance advies
Flow
trainingen geven

 

Inzicht in vereist leiderschap

Welk leiderschap is hier nodig2? Uit bovenstaande tabel kan blijken dat een marketingstrategie formuleren een grote bezorgdheid is van de werknemer. Hier worden de verschillende competentieniveaus met bijhorende coaching en kennisinjectie doorlopen.

Veel ondersteunend Weinig ondersteunend
Veel toelichting
Competentieniveau 2

Sturen, begeleiden en betrekken

Competentieniveau 1

Duidelijk opdragen of instrueren (Focus op gedrag)

Weinig toelichting
Competentieniveau 3

Faciliteren en klankbord

Competentieniveau 4

Delegeren. Loslaten van "hoe" (Focus op resultaat)


1Peter F. Drucker, 1966
2R. Broeckaert, 2016