SEO Open Opleiding

SEO in de praktijk

Je ziet de waarde in van SEO. Maar weet niet hoe er op een gestructureerde manier aan te beginnen? Je wil meer en/of kwalitatievere leads, maar bent het beu om ervoor te betalen?

In deze workshop leer je hoe je SEO op een gestructureerde manier in de praktijk uitvoert om meer bezoekers aan te trekken.

Voor mij is SEO het belangrijkste kanaal om meer mensen met mijn bedrijf kennis te laten maken en dus ook meer leads binnen te halen.

Screenshot uit mijn Google Analytics. Organic Search (niet-betaald zoekmachineverkeer) zorgt voor het meeste bezoeken en het meeste leads. Gratis.

SEO was voor mij vroeger trial & error, ik “optimaliseerde” iets maar kon de uitkomst niet voorspellen, noch inschatten of wát ik deed ook zinvol was. Echter, in mijn professioneel leven ga ik continu op zoek naar structuur (wat zijn de stappen?) en herhaalbaarheid (blijft het werken?) om kwaliteit en uitkomst meer voorspelbaarder te maken. Het geeft mij focus en rust.

Neem deel om te leren van een expert die van SEO zijn vak heeft gemaakt. En gebruik het proces in de SEO opleiding om gevonden te worden in Google (en andere zoekmachines). En behaal zo dat doel van meer lezers, leads of verkopen.

Wat zal u leren?

Gedurende deze 3,5 uur durende interactieve, praktische en fijne workshop zal je het volgende leren:

  1. Deel 1: Zoekwoordenonderzoek. Ontdek de zoekwoorden die uw doelgroep gebruikt en leer de keywords verwerken in de teksten van uw website volgens de regels van de kunst. We schrijven daarna zelf onze Meta-tags en bepalen de optimale URLs en Headings
  2. Deel 2: Schrijven voor mens én machine. We beantwoorden vaak voorkomende vragen als: moet alles op 1 pagina, of toch meerdere pagina’s? Welke vorm (video/afbeelding/tabel, …) moet de content hebben en hoe lang mag die zijn? Is een blog zinvol voor SEO? Wat moet de structuur zijn van m’n pagina? We kijken ook naar links binnen de eigen site, en links van andere websites.
  3. Deel 3: Méér zichtbaarheid. Hoe zorg je voor de befaamde sterretjes of aantal reviews voor jouw website in de zoekresulaten. Wat te doen als je klaar bent met optimaliseren? Je leert ook wat je moet doen voor SEO als je van website verandert of hem grondig hebt geüpdatet
  4. Deel 4: Wat zijn de resultaten? Ik geef u mijn persoonlijke lijst van tools + uitleg mee hoe u uw zoekmachineoptimalisatie evalueert: welke posities behalen mijn zoekwoorden, hoeveel extra verkeer haal ik binnen

Achter elk deel is er tijd om zelf aan de slag te gaan en voor uw vragen.

Voor wie is deze training?

Als u zich herkent in een van de volgende scenario’s dan is deze opleiding voor u:

  1. Je wil het zelf kunnen. Je wil de kennis in-house, zodat je zelf sterker en slimmer worden
  2. Je bouwt aan een nieuwe website of doet een update, en nu is het moment om ook SEO mee te nemen
  3. Vorige trainingen hadden teveel theorie. Gevolgde trainingen waren teveel theorie en te weinig praktisch toepasbaar
  4. Je wil kunnen meepraten. Je wil je agentschap/webbouwer/marketeer gewoon begrijpen en op gelijk niveau meepraten.
  5. Je houdt van gestructureerd werken aan je digitale marketing

Wie geeft de training?

Mijn naam is Nikolaas De Geyndt. Mijn werkmotto is zacht voor mensen, hard voor resultaten.

Hard voor resultaten:

  1. Succesvolle SEO-consultancy- en uitvoering bij Ethias, Gouden Gids, Spaargids, De Morgen, Bekaert, HLN. Maar ook voor KMO’s, start-ups en social profit organisaties.
  2. Vaste in-house trainer & coach bij Google Digitaal Atelier (Brussel)
  3. Gastspreker & trainer bij o.a. VOKA, KBC start-it, Growing Together
Nikolaas De Geyndt. Hard voor resultaten, zacht voor mensen

Zacht voor mensen:

  1. Mijn waarden zijn actie, mildheid, geduld en authenticiteit.
  2. Mens en merk zijn mijn passies.
  3. Ik geef u dit aspect van mezelf ook mee, zodat u de persoon voor de beamer ook leert kennen.

Wilt u meer details over m’n klantenlijst, ervaring ed., dan kan u ook terecht op m’n profiel op LinkedIn.

Wat anderen zeggen

“Nikolaas heeft kennis van zaken en combineert dat met het vermogen die kennis over te brengen op een duidelijke en aangename manier. De cursus wordt volledig afgestemd op jouw bedrijf en functie, waardoor je alle tools meehebt om meteen aan de slag te gaan. De opleiding is intens, boeiend en heel nuttig.”

Johanna Linsingh, Content Specialist, ICI Paris XL


“Twijfels? Keuzestress? Stop, nu. De cursus SEO bij Clicklinks is diegene die je zoekt. Waarom? Omdat Nikolaas geduldig en vakkundig hengelt naar waar je echt heen wil. Omdat hij er alles aan doet om jou daar te krijgen. Omdat luisteren naar Nikolaas een bijzonder aangenaam en boeiend tijdverdrijf is. Bedankt!”

Jan Lievens, Vertaler, janlievens.eu


“Een verregaande duik in de wereld van de SEO-copywriting, helemaal op maat van mijn persoonlijke situatie. Reken op degelijk inzicht, een uitgebreide leeslijst, handige tools & blogs en prima nazorg. Warm aanbevolen!”

Joke Van Damme, Copywriting en redactie, jokevandamme.com


Open Opleiding: SEO in de praktijk

calendar_today
vrijdag 6 december 2019

timer
9u tot 12u30, ontvangst vanaf 8u45
person
Max. 8 deelnemers
location_on
BaaS
Begijnhoflaan 456
9000 Gent
euro_symbol
Early Bird: 179 EUR BTWe. Tot 1 maand voor startdatum

Standaard: 229 EUR BTWe

Stagiair in uw bedrijf: gratis (studentenkaart verplicht)
  • create Inschrijven

Praktische informatie & FAQ

Inhoudelijke informatie

  • Wat kan ik eigenlijk na deze SEO-opleiding?

    Na deze SEO-opleiding bent u in staat om

    1. op een gestructureerde en herhaalbare manier
    2. uw pagina’s te optimaliseren voor gebruikers én Google zodat u gevonden wordt
    3. en het resultaat ervan te meten

    Dit alles zodat u zichtbaarder bent in Google en daardoor meer bezoekers aantrekt. Wat op zich leidt tot meer leads, aankopen of wat uw doel ook is.

  • Hoe kan ik mezelf optimaal voorbereiden op de SEO-opleiding?

    Een poos vóór de aanvang van de training ontvangt u de

    1. Reading list (4u tijdsinvestering). Dit is niet verplichte voorbereidende inhoud op de training. Echter, zo is de materie niet nieuw, en kunnen we sneller en verder springen tijdens de training. Uw vragen zullen gerichter zijn, de meerwaarde groter.
    2. Tool list. Elke vakman heeft de juiste tools in zijn of haar gereedschapskist. U ontvangt een lijst van (vaak gratis) tools op voorhand zodat u deze op voorhand kan downloaden, registreren, configureren.
    3. Template list. Templates standaardiseren het werk zodat kwaliteit consistent blijft. U ontvangt daartoe een e-mail met daarin mijn templates die u kan gebruiken
  • Is de training op maat? (kort antwoord: beperkt)

    In een open opleiding is de training beperkt op maat. Omdat we maar 8 deelnemers toelaten wil dat zeggen dat we slechts kort de case van elke deelnemer kunnen bespreken.

    Wil u meer in de diepte gaan, dan kan u steeds kiezen voor de 60 minuten consultancy die doorgaan direct ná de training. Daarin kan ik zeer gericht advies geven op uw case en uitdaging.

  • Is de SEO-training technisch? (kort antwoord: neen)

    Neen, er is geen technische kennis vereist.

    Tegelijkertijd kent SEO wel een technisch aspect. Dus als er technische aspecten aan bod komen leggen we het effect van de technische begrippen uit. Zo kan u dit zelf doorbriefen aan uw webbouwer.

  • Hoe lang duurt het voor ik effect zie? (kort antwoord: tot 6 weken)

    Ruwweg genomen doet Google er 4 tot 6 weken over om de nieuwe pagina een “plaats” te geven in de zoekmachines.

    Dus is het belangrijk om na de optimalisatie voldoende geduld uit te oefenen zodat u niet ‘over’-optimaliseert omdat de stijging in Google nog niet volgt.

  • Komt er ook linkbuilding aan bod? (kort antwoord: ja)

    Het leggen van relevante links naar de eigen website is erg belangrijk binnen SEO.

    Het is ook het gedeelte binnen SEO waar creativiteit het meeste loont.

    We zullen hier kort bij stilstaan, en ik zal enkele eigen cases tonen.

  • Wanneer neem ik best een in-company SEO-opleiding?
    1. SEO is bedrijfskritisch (webshop, voornaamste bron van leads, enkel online actief)
    2. Ik heb een agency. Hoe SEO verkopen, welke templates en tools standaardiseren werk. Hoe rapporteren om uw inspanningen en hun impact effectief en eerlijk over te brengen?
    3. U wil zelf de ingrediënten bepalen? Meer focus op internationale of net lokale SEO? Video of image SEO? E-commerce of blog SEO. Het heeft allemaal nuances die meer aan bod kunnen komen.
    4. u hebt al heel wat kennis, maar bent klaar voor nieuwe inzichten en invalshoeken van een expert (en z’n netwerk) met vele jaren ervaring.

    Bekijk de opleiding hier.

Praktische informatie

  • Waar gaat de opleiding precies door?

    BaaS
    Begijnhoflaan 456
    9000 Gent

  • Vanaf wanneer ben ik welkom? (kort antwoord: vanaf 8u45)

    Ontvangst vanaf 8u45. Om 9u stipt beginnen we eraan. We respecteren het einduur zo goed als mogelijk.

  • Factuur mogelijk?

    BTW-factuur met eventuele vermelding van PO-n° is vanzelfsprekend mogelijk.

  • Eten, drinken, pauze?

    In een halve-dagstraining is er geen eten voorzien. Wel goede koffie en thee (oef)!

    We nemen voldoende pauze en respecteren het einduur.

  • Parking en openbaar vervoer?
    • Trein + Tram. Aangekomen aan Gent Sint-Pieters kan u elke 12 minuten op perron 20 tram 4 (richting Gent UZ – Ledeberg – Stelplaats) nemen. Afstappen doet u na 17 minuten aan de halte Brugse Poort. 100m verder is BaaS.
    • Wagen. Gelegen langs een invalsweg hoeft u niet het centrum in te duiken. Dagparkeren in deze oranje zone kost 6 EUR.
  • Maximaal aantal deelnemers?

    8 is het magische getal.

  • Annulatie- en terugbetaling

    Gezin en gezondheid gaat voor alles. Ziekte van kroost, overlijden van dierbaren, eigen gezondheid, het is belangrijker.

    We hoeven geen doktersbriefjes of ander bewijs. We gaan ervan uit dat u de waarheid spreekt.

    We storten het bedrag terug, min de kosten die Eventbrite ons per verkocht ticket aanrekent. U kan ook iemand anders in uw plaats laten gaan, of de inschrijving overhevelen naar een andere datum voor dezelfde training of een andere training van dezelfde waarde.

    Verder geen terugbetalingen.