Google SEO opleiding
voor Managers

Voor leidinggevenden die willen begrijpen om gericht te kunnen sturen.

SEO-training afgestemd op managers

In deze challenger-training, leren wij u alles wat u als manager moet weten over SEO.

Het opzet van deze training is dat u een volwaardige gesprekspartner wordt van uw externe of interne SEO-specialist. Niet op technisch maar wel op strategisch niveau. Dankzij de opgedane kennis en inzichten over dit krachtig medium kan u samen doelgericht over het onderwerp spreken. Zó doet u elkaar en het bedrijf groeien.

Deze training is waarschijnlijk voor u als u zich in het volgende herkent

Symptoom 1: “Optimaliseert” uw SEO-partner er op los, zonder te weten op wat?

Blind vertrouwen in uw SEO-partner? Hopelijk is dat gegrond, maar bezit u als manager de nodige high-level SEO-kennis en inzichten om samen met uw specialist tot (nog) betere resultaten te komen?

Wordt ú door hun meeting geleid en is het moeilijk door het jargongebruik om mee te praten?

Dan is het hopelijk duidelijk dat voldoende betalen en blind vertrouwen hebben niets waarborgt.

Symptoom 2: Lastig om uw SEO-partner te challengen?

U wil als manager kunnen

  1. Challengen. Begrijpt u hun verhaal en kan u uw versie van de feiten meegeven? Zijn het wel de juiste zoekwoorden, maken ze het zichzelf niet te makkelijk, hoor je te vaak excuses?
  2. De lijnen uitzetten. Als u samen in een meeting zit, leidt uw partner de meeting?
  3. Inzichten op uw niveau ontvangen. Staart u naar een ellenlange lijst met zoekwoorden, posities, en stijgende grafieken. Je zou willen dat hun rapportering een duidelijk verhaal vertelt met klare inzichten over jouw positie in de markt en van je concurrentie (ja dat kan!)

M.a.w. hebt u als manager controle? Of vertrouwt u blind en hoopt u op het beste?

 

Symptoom 3: U wordt gemanaget?

  De ‘expert’ leidt de meeting en vertelt zijn verhaal

  U krijgt steeds de ‘junior’

  Chaotische meetings zonder focus

  Nietszeggend jargongebruik

  Rapportage is afwezig of onvoldoende

  Beslissingen worden niet of niet altijd nagekomen

Vertrouwen is goed, gevalideerd vertrouwen beter

Weegt dit voldoende door om toch naar ons verhaal te luisteren? U beslist. Maar deze uitspraak wil ik u niet onthouden:

“Trust, but verify.” — Ronald Reagan

 

Wat zal u leren?

  1. Manager essentials. We belichten de belangrijkste concepten en strategieën van SEO. Niet hoe u ze zelf moet opzetten
  2. Patronen en denkkaders. Zelf patronen in de data te zien om opportuniteiten te herkennen
  3. Rapportering. Welke cijfers zijn ècht van belang in de rapportage
  4. Meetingtemplate. We doen een voorstel tot een meetingtemplate waarbij structuur en focus tijdens de meeting centraal staat.

Vereisten

  • Geen voorkennis of vorige cursus SEO vereist
  • Niet verplicht, wel handig: eigen website om de training op toe te passen
  • Computer en schrijfgerief
  • Maximaal 8 personen

 

Prijsofferte

U heeft niets te verliezen. Zie het zo: wat is de kost + opportuniteitskost van een onderpresterende partner VS een investering in uw bedrijf en uzelf, die u de inzichten en tools in handen geeft om het maximale uit dit krachtige medium te halen?

Antwoord binnen 1 werkdag.

Contact binnen 24u tijdens werkdagen.

Deze SEO-training is onderdeel van de

Challenger-trainings

Voor managers en teamleaders op zoek naar digital excellence voor zichzelf, hun mensen en partnersamenwerkingen.
Neem controle in de cockpit:

  1. Google Ads voor managers
  2. SEO voor managers
  3. Google Analytics voor managers

Voor wie?

  • Manager / CxO

Wat zit in de training?

  • Gepersonaliseerde training op maat van uw uitdaging
  • Syllabus

Hoe lang duurt de training?

0,5d training

Prijs?

Vraag prijsofferte Antwoord binnen 1 werkdag.