Blog

Surfend over of duikend in:
1) Marketing science
2) Performance en richting met data
3) Teamwerk en coaching

Content Quality Score

Bij de evaluatie van content is het vaak een goed idee om even uit te zoomen. Niet individuele pagina's maar de analyse van een set aan pagina's of individuele componenten (Bvb. formulieren, sliders), leidt vaker tot betekenisvolle inzichten. Zo willen we op 1.000ft kijken naar de templates van de site en deze evaluaren met een…

Waarom kopen klanten niet meer bij u?

Waarom mensen veranderen van leverancier: wat zegt onderzoek? In een marktonderzoekstudie door East et al., 2012 onderzocht men redenen waarom klanten veranderden van dienstverlener. Er was een erg duidelijk verschil merkbaar voor bedrijven die hun diensten leverden afhankelijk van locatie (onderzocht: restaurant, kapper, tandarts, café en supermarkt) onafhankelijk van locatie (onderzocht: kredietkaarten, autoverzekering, internetdienst, luchtvaartmaatschappij,…

We willen groeien! Focus ik nu best op bestaande of nieuwe klanten?

Studie: wát verandert er als merken groeien? De studie (Dawes, 2016) die ik hier aanhaal onderzocht 10 groeiende merken van consumptiegoederen binnen een volwassen stabiele markt. De studie ging na of merk-KPI's veranderden tijdens de groei. Jaar 1 werd vergeleken met jaar 2. Volgende merk-KPI's  werden geanalyseerd: penetratie (aantal klanten) herhaalaankopen (loyaliteit) cross-purchasing door kopers…

Wat is de optimale ad frequency cap?

[box] Het vraagstuk voor elke mediaplanner en adverteerder: hoeveel keer moet ik mijn ad tonen voor een optimaal rendement?[/box] Wat denk jij? (Niet verderscrollen voor je hebt ingevuld) Vanaf hoeveel ad exposures heeft een ad een verhoogde sales return? M.a.w. als we ad exposure en sales tegen elkaar zouden afzetten, welke curve zouden we zien?…

Wat is het effect van loyaliteitsprogramma’s op aankoopgedrag?

Zorgen loyalty programma's echt voor meer omzet? Kent u de kosten ervan? En als u er een heeft of gaat opstarten, wat werkt en wat niet? In dit artikel over loyalty programmes verzamelen we belangrijke learnings uit empirische onderzoeken die elke manager die een loyalty programma heeft of wil opstarten best ter harte neemt.   Algemene conclusies Ik wil…

Nieuwe marketingmedewerker? Wat als zijn beloofde vaardigheden niet de meetlat halen …

  Als u iemand aanwerft, gaat u wellicht uit van optimale bekwaamheid, motivatie en een wil om uitdagingen aan te gaan. Dat heeft de kandidaat vaak zelf beweerd. [box type="bio"] Uw nieuwe medewerker is beloftevol gestart, maar al gauw merkt u dat hij of zij vaak op Facebook zit of bij bepaalde taken ongerustheid ervaart.…

Meer ROI voor zelfde campagnebudget? Jouw North Star Metric noemt Share of Voice

Share Of Voice wordt te vaak door "performance marketeers" weggezet als een soft metric voor brand managers die een optimale zichtbaarheid van hun boodschap willen. Hoewel dit ook waar is, is het logisch dat gezien worden, een basisvoorwaarde is tot conversie. Koppelen we dat met andere metrics, krijgen we een uiterst krachtig optimalisatiemodel op managementniveau voor…

Effectieve cross-selling: vind de beste cross-sellproducten van uw webshop (tool)

Welke producten worden vaak samen gekocht? Dit is een vraag die elke webshopeigenaar zou moeten bezig houden. Jammer genoeg is analyse in Google Analytics allesbehalve eenvoudig. Sterker nog, in juni 2017 heeft Google de feature in Google Analytics zelf verwijderd. Soit, als verantwoordelijke van E-commerce binnen de business kijkt u vaak aan tegen een of…

My SEO knowledge (Continuously updated)

SERP wisdom Featured Snippets I have had success formatting pricing comparisons into tables and earning featured snippets. The content did not change — only the way we presented the data. Pricing keywords are the type of end-of-buying-cycle keywords that tend to have high conversions. Source: https://www.semrush.com/blog/large-scale-study-how-to-rank-for-featured-snippets-in-2018/ Website that have Mobile snippets have following in common.…