Google Analytics Opleiding

Hypothese > Inzichten > Actie.
Leer hoe je ècht impact uit Google Analytics haalt met deze opleiding

Herken je deze ook:

100’en rapporten te raadplegen in Google Analytics, maar wat vind ik waar en hóé analyseer ik nu die cijfers?

In deze diepgaande en bijzonder leerrijke Google Analytics cursus beginnen we met standaardvaardigheden zoals

  • doelen en funnels instellen,
  • conversiepaden verkennen,
  • dashboards & aangepaste rapporten aanmaken,

Met praktijkgerichte oefeningen focussen we op het effectief dagdagelijks gebruik van Google Analytics.

We gaan in deze op-maatopleiding ook aan de slag met uw KPIs en bekijken welke rapporten, attributiemodellen en inzichtsvragen voor uw situatie een must zijn.

We kijken verder dan cijfers

Wat Google Analytics standaard aanbiedt kan onvoldoende blijken. Daarom is het op z’n minst een goed idee om volgende punten te verkennen:

  • Visueel rapporteren met Google Datastudio: haal de essentie uit data
  • Verrijking van data voor bredere inzichten: rapporteer niet over de individuele bomen, maar over het bos 
  • Zinvol meten: meten we met een raamwerk, of meten we “alles, want je weet nooit …”?

Bottomline

In deze Google Analytics cursus combineren we analytische marketing-denkkaders en een doeltreffend gebruik van Google Analytics.

Hierdoor stelt u de juiste inzichtsvragen én kan u daar snel en effectief een antwoord op bieden.

Big data wordt eindelijk terug inzichtvol.

Deliverables

  • Gepersonaliseerde training/workshop op maat van uw uitdaging
  • De presentatie
  • Eventuele werkbestanden, templates en software

Bij voorkeur

  • Geen schrik van cijfers …
  • Eigen Google Analytics-account om de kennis op toe te passen
  • Computer en schrijfgerief mee te brengen

Plaats

Bij u ter plekke of in onze kantoren te Gent

Hoe lang duurt de training?

1 dag doorgedreven training boordevol inzichten, tools en praktische tips

Antwoord binnen 1 werkdag

Wat zal u leren?

  1. "De waarheid standaardiseren". Instellingen goedzetten, opzetten van basistagging, Connecties met andere tools maken zoals Google Search Console en Google Ads
  2. Measurement plan. Een eenvoudig maar krachtig model om KPI op te stellen
  3. Hoe zinvol naar cijfers kijken. Op macro-niveau: views. Meso-niveau: segmenten. Micro-niveau: het ABC-model
  4. Attributiemodellen. Welke eenduidige waarheid van de data nemen we aan. Worden we rijk dankzij het laatste gebruikte kanaal of wijzen we de opbrengst over meerdere kanalen? toe
  5. Basisdata verrijken. Hoe externe data importeren zoals kostendata, bijkomende website-informatie importeren, of werken met eigen metrics
  6. Doeltreffende rapportage opzetten: Voor eigen gebruik: Custom Reports. Snel, deelbaar & automatische update: Google Sheets. Snel, deelbaar, automatisch én mooi: Google Datastudio
  7. Meer technischere vaardigheden op aanvraag. cross-domain tracking, iframe tracking, e-commerce tracking, event tracking, virtual pageviews, scroll tracking, engagement time tracking. Dit alles kan op uw maat.

"Vorige vrijdag hebben we onze eerste Google Analytics training gekregen van Clicklinks en 't was precies wat we zochten: trainingen 1) in ons eigen werkplaats, 2) op maat aangepast aan het niveau van het team en aan onze branche 3) door een enthousiaste en ervaren expert.
Een absolute aanrader! We zijn nu al aan het kijken naar een datum voor volgende trainingen!"

Paul Magis, Head, Communications Technology Centre, COMS, PDD
NATO





Verwacht een toegepaste opleiding op maat van uw tempo en ambitie.
Alle relevante kennis en inzichten wordt gedeeld.
Geen verborgen agenda.

Offerte

Antwoord binnen 1 werkdag.

  1. Op maat. Wij geloven dat de tijd van 1 uniform product voor iedereen nu echt wel voorbij is.
  2. 1 prijs ongeacht aantal deelnemers. Bij meer dan 8 deelnemers geven wij voorkeur aan 2 sessies.
  3. Enkel seniors geven training