Google Analytics Opleiding
Hypothese > Inzichten > Actie.
Leer hoe je ècht impact uit Google Analytics haalt met deze opleiding
Wat zal u leren?
- "De waarheid standaardiseren". Instellingen goedzetten, opzetten van basistagging, Connecties met andere tools maken zoals Google Search Console en Google Ads
- Measurement plan. Een eenvoudig maar krachtig model om KPIs op te stellen
- Hoe zinvol naar cijfers kijken. Op macro-niveau: views. Meso-niveau: segmenten. Micro-niveau: het (A)ABC-model
- Attributiemodellen. Welke eenduidige waarheid van de data nemen we aan. Worden we rijk dankzij het laatste gebruikte kanaal of wijzen we de opbrengst over meerdere kanalen toe?
- Basisdata verrijken. Hoe externe data importeren zoals kostendata, website-informatie (auteur, doelgroep, template, ...), of werken met eigen metrics
- Doeltreffende rapportage opzetten: Voor eigen gebruik: Custom Reports. Snel, deelbaar & automatische update: Google Sheets. Snel, deelbaar, automatisch én mooi: Google Datastudio
- Oefeningen, oefeningen, oefeningen: Je leert het door het te doen. We gaan aan de slag met courante analysevragen en leren de date te interpreteren
- Meer technischere vaardigheden op aanvraag. cross-domain tracking, iframe tracking, e-commerce tracking, event tracking, virtual pageviews, scroll tracking, engagement time tracking. Dit alles kan op uw maat.
Is deze Google Analytics workshop iets voor u?
Herken je deze ook:
honderden rapporten te raadplegen in Google Analytics, maar wat vind ik waar en hóé analyseer ik nu die cijfers? En wat is nu de waarheid, want met cijfers kan je toch alles aantonen?
Beginnen bij het begin
In deze diepgaande en bijzonder leerrijke Google Analytics cursus beginnen we met oriëntatie in Google Analytics volgens het AABC-model. Een handige leidraad zodat u snel uw weg vindt.
We gaan verder met het goed opzetten van Google Analytics: correcte implementatie van de code, doelen instellen, funnels opzetten (waar verlaten mensen m’n site?), interne zoekopdrachten capteren, etc.
En dan: wat is nu succes?
Vervolgens denken we samen na over micro- en macroconversies. Welke acties zijn waardevol op uw site? Waarschijnlijk een aankoop doen of een formulier invullen. Maar beslist nog andere. Meten we die (en waarom is dat belangrijk)?
We gaan dus in deze Google Analytics-opleiding met uw KPIs aan de slag en bekijken welke rapporten, attributiemodellen en inzichtsvragen voor uw situatie een must zijn. We overlopen de hele funnel om te zien waar we kunnen bijsturen:
“Pimp My Analytics”
Wat Google Analytics standaard aanbiedt kan (vaak) onvoldoende blijken. Daarom is het op z’n minst een goed idee om volgende punten te verkennen:
- Visueel rapporteren met Google Datastudio: haal de essentie uit data
- Verrijking van data voor bredere inzichten: rapporteer niet over de individuele bomen, maar over het bos. Nu nog chinees, morgen dagelijkse woordenschat: custom dimensions, custom metrics, calculated metrics
- Zinvol meten: meten we met een raamwerk, of meten we “alles, want je weet nooit …”?
Bottomline
Met praktijkgerichte oefeningen focussen we op het effectief dagdagelijks gebruik van Google Analytics.
In deze Google Analytics cursus combineren we analytische marketing-denkkaders en een doeltreffend gebruik van de tool.
Hierdoor stelt u de juiste inzichtsvragen én kan u daar snel en effectief een antwoord op bieden.
Big data wordt eindelijk terug inzichtvol.
Alle relevante kennis en inzichten wordt gedeeld.
Geen verborgen agenda.
Praktisch
Deliverables
- Gepersonaliseerde training/workshop op maat van uw uitdaging
- De presentatie
- Eventuele werkbestanden, templates en software
Bij voorkeur
- Geen schrik van cijfers …
- Eigen Google Analytics-account om de kennis op toe te passen
Plaats
Hoe lang duurt de training?
Offerte
- Op maat. Wij geloven dat de tijd van 1 uniform product voor iedereen nu echt wel voorbij is.
- 1 prijs ongeacht aantal deelnemers. Bij meer dan 8 deelnemers geven wij voorkeur aan 2 sessies.
- Enkel seniors geven training