SEO copywriting training.
Krachtig schrijven voor het web doe je zo!

Hands-on opleiding SEO copywriting met focus op Google, Conversie en Value Proposition

Wat zal u leren?

  1. Wat met mijn stijl, stem en aanpak? Nu ik SEO Copywriter wil worden, wat verandert er voor mij?
  2. Geoptimaliseerde inhoud. Wat zoekt Google in uw inhoud, welke ranking factoren zijn van belang? Inzichten vanuit Google's quality rating guidelines
  3. Zoekwoordonderzoek. Leer hoe u de beste zoekwoorden voor uw situatie vindt; en niet automatisch die woorden die het meest worden opgezocht.
  4. Zoekwoorden verwerken. Zoekwoorden naar uw product of dienst ontdekken en verwerken in uw teksten.
  5. Rich results. Uw visibiliteit in Google maximaliseren met rich snippets en gestructureerde data
  6. (Ver) voorbij het zoekwoord: relaties leggen tussen topics en entiteiten in uw copy
  7. De kracht van data. Welke metrics zijn van belang om de impact van uw copy(wijzigingen) te evalueren
  8. Conversiegerichte webteksten met uw USPs: aan de slag met het LIFT conversion model
  9. Oefeningen en evaluatie van uw copy!

Twijfels? Keuzestress? Stop, nu. De cursus SEO-copywriting bij Clicklinks is de cursus SEO-copywriting die je zoekt. Waarom? Omdat Nikolaas geduldig en vakkundig hengelt naar waar je echt heen wil. Omdat hij er alles aan doet om jou daar te krijgen. Omdat luisteren naar Nikolaas een bijzonder aangenaam en boeiend tijdverdrijf is. Bedankt!"

Jan Lievens, Vertaler / Copywriter
Janlievens.eu





Is deze SEO-copywritingopleiding iets voor u?

In deze opleiding gaan we 100% voor zichtbaar zijn in de Google zoekmachine én voor het overtuigen van uw bezoekers volgens uw eigen stijl.

Niet zomaar een namiddagje cursus schrijven voor het web

Wilt u uw webteksten naar een structureel hoger niveau tillen, weg van basis “SEO- en conversiepleisters” (meer zoekwoorden, meer tekst, andere font, …)?

En wil u een SEO tekstschrijver worden met ambitie die verder reikt dan zoekwoorden “plamuren”? Dan is deze SEO-copywritingtraining zonder verpinken voor u.

Of u nu een traditioneel tekstschrijver, blogger, redacteur, journalist, reclame copywriter, of een all-roundcommunicatiespecialist bent, u hebt 1 ding gemeen: gezien en gelezen worden (Google-effect) mét maximale impact (denk conversie en waardepropositie). Het is de yin en yang van online communicatie.

We gaan 3 delen bespreken tijdens 2 dagen. Er zal theorie zijn in de vorm van denkkaders en processen, maar vooral veel praktijk, tools en templates om toe te passen. En na het schrijven: hoe verder de optimalisatie voor zoekmachines

Deel 1 van de opleiding: De SEO Copywriting Fundamentals

In het screenshot hieronder de basis van SEO copy die in elke training zal terugkomen. Dus ik geef ze nu al mee, zodat we ons kunnen concentreren op de zaken die echt impact hebben op de vindbaarheid van uw teksten.

Wat is dan wel van belang in het schrijven voor SEO?

  1. In dit eerste deel bekijken we de fundamentele technische- en autoriteitsvereisten die Google stelt aan uw webteksten.
  2. We leren de zoekwoorden ontdekken die mensen ingeven op zoek naar uw dienst (of die van uw klant): zoekwoordenonderzoek.
  3. We gaan na welke zoekintentie mensen hebben met deze zoekwoorden. Extra belangrijk hierbij is dat we de zoekresultaten voor deze zoekwoorden evalueren om te zien wat Google “wil” van het resultaat.

Enkel door met deze 3 basiselementen kritisch om te gaan kunnen we scoren met onze webteksten.

Deel 2: Aan de slag met entiteiten en topic modeling

Topic modeling: vér voorbij het zoekwoord

Nog geen 5 jaar geleden had ik het honderduit over keywords, meta titles en dergelijke meer. Deze zijn nog steeds belangrijk.

Maar vandaag bouwen we, net zoals Google, verder op concepten als “entiteiten” en “onderwerpmodellen”. Dit is op z’n minst next-level te noemen, en vormt een belangrijk deel van wat het kaf van het koren in SEO copywriting scheidt.

In het screenshot hierboven ziet u rood omcirkeld wat ontbreekt in de productbeschrijving voor een bekend parfum. Door gebruik te maken van slimme algoritmes ontdekken we “relaties” met onderwerpen (entities) die onze content niet heeft.

Ideaal om de content gap, met wat wij schrijven in onze teksten en wat Google verlangt, te vullen.

Deel 3: Schrijven oké, maar hoe de webteksten verder optimaliseren?

Combineren van data

Vies van cijfers? Ik hoop van niet, want data maakt het verschil. We combineren bronnen van data en maken zo 1 verhaal waarin we de opportuniteiten om beter in Google te scoren open en bloot leggen.

Data én buikgevoel

Ik wil graag benadrukken dat naast de vaak datagedreven insteek op marketing, deze cursus SEO-teksten schrijven steeds de mens centraal stelt. Google schuift al jaren op om meer als een (super)mens te denken; in verbanden, in categorieën, in vertakkingen.

Als copywriter weet of voelt u intuïtief aan dat belofte, bewijs en voordelen van het product of dienst centraal dient te staan in “schrijven voor internet”. En laat het nu net dat zijn wat mensen beroert en hen tot actie beweegt.

Verwacht een toegepaste opleiding op maat van uw tempo en ambitie.
Alle relevante kennis en inzichten wordt gedeeld.
Geen verborgen agenda.

Praktisch

Deliverables

  • Gepersonaliseerde training op maat van uw uitdaging
  • De presentatie
  • Eventuele werkbestanden, templates en software

Bij voorkeur

  • Bij voorkeur ervaring in copywriting (print of web)
  • Eigen website/digitaal medium om de kennis op toe te passen

Plaats

Bij u ter plekke of in onze kantoren te Gent

Hoe lang duurt de training?

  • 1 dag doorgedreven training boordevol inzichten, tools en praktische tips
  • + 0,5 dag terugkeermoment voor feedback op uw werk en verderbouwen op dag 1

Offerte

  1. Op maat. Wij geloven dat de tijd van 1 uniform product voor iedereen nu echt wel voorbij is.
  2. 1 prijs ongeacht aantal deelnemers. Bij meer dan 8 deelnemers geven wij voorkeur aan 2 sessies.
  3. Enkel seniors geven training