SEO copywriting training.
Krachtig schrijven voor het web doe je zo!

Hands-on SEO copywritingtraining met focus op Google, Conversie en Value Proposition

Wat zal u leren?

  1. Wat met mijn stijl, stem en aanpak? Nu ik SEO Copywriter wil worden, wat verandert er voor mij?
  2. Geoptimaliseerde inhoud. Wat zoekt Google in uw inhoud, welke ranking factoren zijn van belang? Inzichten vanuit Google's quality rating guidelines
  3. Zoekwoordonderzoek. Leer hoe u de beste zoekwoorden voor uw situatie vindt; en niet automatisch die woorden die het meest worden opgezocht.
  4. Zoekwoorden verwerken. Zoekwoorden naar uw product of dienst ontdekken en verwerken in uw teksten.
  5. Rich results. Uw visibiliteit in Google maximaliseren met rich snippets en gestructureerde data
  6. (Ver) voorbij het zoekwoord: relaties leggen tussen topics en entiteiten in uw copy
  7. De kracht van data. Welke metrics zijn van belang om de impact van uw copy(wijzigingen) te evalueren
  8. Conversiegerichte webteksten met uw USPs: aan de slag met het LIFT conversion model
  9. Oefeningen en evaluatie van uw copy!

Twijfels? Keuzestress? Stop, nu. De cursus SEO-copywriting bij Clicklinks is de cursus SEO-copywriting die je zoekt. Waarom? Omdat Nikolaas geduldig en vakkundig hengelt naar waar je echt heen wil. Omdat hij er alles aan doet om jou daar te krijgen. Omdat luisteren naar Nikolaas een bijzonder aangenaam en boeiend tijdverdrijf is. Bedankt!"

Jan Lievens, Vertaler / Copywriter
Janlievens.eu





Is deze SEO copywriting opleiding iets voor u?

In deze opleiding gaan we 100% voor zichtbaar zijn in Google én voor het overtuigen van uw bezoekers volgens uw eigen stijl (en input van de klant natuurlijk).
Als dat u wat lijkt, lees vooral verder

Niet zomaar een namiddagje cursus seo teksten schrijven

Wilt u uw webteksten naar een structureel hoger niveau tillen, weg van basis “SEO- en conversiepleisters” (meer zoekwoorden, meer tekst, andere font, …)? En wil u een SEO tekstschrijver worden met ambitie die verder reikt dan zoekwoorden “plamuren”? Dan is deze SEO copywriting training zonder verpinken voor u.

Of u nu een traditioneel tekstschrijver, blogger, redacteur, journalist, reclame copywriter, of een all-roundcommunicatiespecialist bent, u hebt 1 ding gemeen: gezien en gelezen worden (Google-effect) mét maximale impact (denk conversie en waardepropositie). Het is de yin en yang van online communicatie.

We gaan 3 delen bespreken tijdens 2 dagen. Er zal theorie zijn in de vorm van denkkaders en processen, maar vooral veel praktijk, tools en templates om toe te passen.

Deel 1 van de opleiding: De SEO Fundamentals

In het screenshot hieronder de basis van SEO copy die in elke training zal terugkomen. Dus ik geef ze nu al mee, zodat we ons kunnen concentreren op de zaken die echt impact hebben.

Wat is dan van belang? In dit eerste deel bekijken we de fundamentele technische- en inhoudsvereisten die Google stelt aan uw inhoud. We leren de zoekwoorden ontdekken die mensen intypen op zoek naar uw dienst (of die van uw klant). We gaan na welke intentie mensen hebben met deze zoekwoorden. Extra belangrijk hierbij is dat we de zoekresultaten voor deze zoekwoorden evalueren om te zien wat Google “wil” van het resultaat. Krijgen we de indruk dat zowel mens als Google hetzelfde wil, dan verwerken we ze op natuurlijke wijze in de tekst.

Deel 2: Aan de slag met data en topic modeling

Combineren van data

Vies van cijfers? Ik hoop van niet, want data maakt het verschil. We combineren minstens 3 bronnen van data en maken zo 1 verhaal waarin we de opportuniteiten om beter in Google te scoren open en bloot leggen.

Topic modeling: vér voorbij het zoekwoord

Nog geen 5 jaar geleden had ik het honderduit over keywords, meta titles en dergelijke meer. Vandaag bouwen we net zoals Google hier op verder met concepten als “entiteiten” en “onderwerpmodellen”. Dit is op z’n minst next-level te noemen, en vormt een belangrijk deel van wat het kaf van het koren in SEO copywriting scheidt.

Door gebruik te maken van slimme algoritmes ontdekken we “relaties” met onderwerpen (entities) die onze content niet heeft. In het screenshot hierboven ziet u rood omcirkeld wat ontbreekt in de productbeschrijving voor een bekend parfum.

Deel 3: Google, maar ook conversie én waardepropositie

Als copywriter weet of voelt u intuïtief aan dat belofte, bewijs en voordelen van het product of dienst centraal dient te staan in (geschreven) online communicatie.

We laten ons hier bijstaan door inzichten uit de behavioural science.

Verwacht een toegepaste opleiding op maat van uw tempo en ambitie.
Alle relevante kennis en inzichten wordt gedeeld.
Geen verborgen agenda.

Praktisch

Deliverables

  • Gepersonaliseerde training op maat van uw uitdaging
  • De presentatie
  • Eventuele werkbestanden, templates en software

Bij voorkeur

  • Bij voorkeur ervaring in copywriting (print of web)
  • Eigen website/digitaal medium om de kennis op toe te passen

Plaats

Bij u ter plekke of in onze kantoren te Gent

Hoe lang duurt de training?

  • 1 dag doorgedreven training boordevol inzichten, tools en praktische tips
  • + 1 dag terugkeermoment voor feedback op uw werk en verderbouwen op dag 1

Offerte

Antwoord binnen 1 werkdag.

  1. Op maat. Wij geloven dat de tijd van 1 uniform product voor iedereen nu echt wel voorbij is.
  2. 1 prijs ongeacht aantal deelnemers. Bij meer dan 8 deelnemers geven wij voorkeur aan 2 sessies.
  3. Enkel seniors geven training