Google Analytics Opleiding

Hypothese > Patronen > Inzichten. Leer hoe je ècht impact uit Google Analytics haalt met deze opleiding

In deze diepgaande en bijzonder leerrijke Google Analytics cursus zal er naast het aanleren van standaardvaardigheden zoals doelen en funnels instellen, conversiepaden verkennen, dashboards & aangepaste rapporten aanmaken, ook aandacht worden besteed aan effectief dagdagelijks gebruik van Google Analytics.

We gaan in deze op-maat opleiding aan de slag met uw KPIs en bekijken welke rapporten, attributiemodellen en inzichtsvragen voor uw situatie een must zijn.

Standaard is dit een marketeerstraining, maar op aanvraag kan de focus verschoven worden naar de technische kant van tracking. Zo is het een must om Google Tag Manager (software om interacties op de website te meten) onder de knie te hebben en te kunnen rapporteren met Google Data Studio (dashboarding tool) of Excel-plugins.

Bottomline

In deze Google Analytics cursus zal de aangeleerde combinatie van analytische marketing-denkkaders en een doeltreffend gebruik van Google Analytics u in staat stellen de juiste inzichtsvragen te stellen en daar snel en effectief een antwoord op te bieden. Big data wordt eindelijk terug inzichtvol.

Wat zal u leren?

  1. "De waarheid standaardiseren". Instellingen goedzetten, opzetten van basistagging, Connecties met andere tools maken zoals Google Search Console en Google Ads
  2. KPIs. Een eenvoudig maar krachtig model om KPI op te stellen
  3. Hoe zinvol naar cijfers kijken. Op macro-niveau: views. Meso-niveau: segmenten. Micro-niveau: het ABC-model
  4. Attributiemodellen. Welke eenduidige waarheid van de data nemen we aan. Worden we rijk dankzij het laatste gebruikte kanaal of wijzen we de opbrengst over meerdere kanalen? toe
  5. Basisdata verrijken. Hoe externe data importeren zoals kostendata, bijkomende website-informatie importeren, of werken met eigen metrics
  6. Doeltreffende rapportage opzetten: Voor eigen gebruik: Custom Reports. Snel, deelbaar & automatische update: Google Sheets Snel, deelbaar, automatisch én mooi: Google Datastudio
  7. Meer technischere vaardigheden op aanvraag. cross-domain tracking, iframe tracking, e-commerce tracking, event tracking, virtual pageviews, scroll tracking, engagement time tracking. Dit alles kan op uw maat.

Vereisten

  • Bij voorkeur een basisgebruiker van Google Analytics zijn
  • Eigen Google Analytics-account om de kennis op toe te passen
  • Computer en schrijfgerief mee te brengen

 

Prijsofferte

  1. Op maat. Het is ons geloof dat de tijd van 1 uniform product voor iedereen nu echt wel voorbij is.
  2. 1 prijs ongeacht aantal deelnemers
  3. Enkel seniors geven training
  4. Alle relevante kennis en inzichten wordt gedeeld. Geen verborgen agenda of up-sell

 

Antwoord binnen 1 werkdag.

Voor wie?

  • Online Marketeer
  • Webmaster
  • Developer
  • Technical Consultant

Wat zit in de training?

  • Gepersonaliseerde training op maat van uw uitdaging
  • Syllabus
  • Training in uw kantoren

Hoe lang duurt de training?

1 dag doorgedreven training boordevol inzichten, tools en praktische tips

Prijs?

Vraag prijsofferte Antwoord binnen 1 werkdag.