SEO copywriting training. Krachtig schrijven voor het web doe je zo!

Hands-on SEO copywritingtraining met focus op Google, Conversie en Value Proposition

Een uitdagende SEO copywriting cursus …

Wilt u uw online teksten naar een structureel hoger niveau tillen, weg van basis “SEO- en conversiepleisters” (meer zoekwoorden, meer tekst, andere font, …)? Of wil u een SEO tekstschrijver worden met ambitie die verder reikt dan zoekwoorden plamuren in uw webtekst? Dan is deze SEO copywriting training zonder verpinken voor u.

Of u nu een traditioneel tekstschrijver, blogger, redacteur, journalist, reclame copywriter, of een all-roundcommunicatiespecialist bent, u hebt 1 ding gemeen: gezien en gelezen worden (Google-effect) mét maximale impact (Conversie en Waardepropositie). Het is de yin en yang van online communicatie.

U kan kiezen uit 1, 2 of 3 dagen opleiding.

Dag 1: de fundamentals

We bekijken de fundamentele technische- en inhoudsvereisten die Google stelt aan uw inhoud. We leren de zoekwoorden te ontdekken die mensen intypen op zoek naar uw dienst en deze in de tekst te verwerken.

Extra belangrijk hierbij is dat we de zoekresultaten voor deze zoekwoorden evalueren om te zien wat Google “wil” van het resultaat.

Dag 2: opportuniteiten uit data en topics

Combineren van data

Data maakt het verschil. We combineren minstens 3 bronnen van data en maken zo 1 verhaal; waarin we de opportuniteiten open en bloot leggen.

Topic modeling: vér voorbij het zoekwoord

Nog geen 5 jaar geleden had ik het honderduit over keywords, meta titles en dergelijke meer. Vandaag bouwen we net zoals Google hier op verder met concepten als “entiteiten” en “onderwerpmodellen”. Dit is op z’n minst next-level te noemen, en vormt een belangrijk deel van wat het kaf van het koren in SEO copywriting scheidt.

Door gebruik te maken van slimme algoritmes ontdekken we “relaties” met onderwerpen (entities) die onze content niet heeft. In het rood: wat ontbreekt en zou beter in onze tekst staan.

Dag 3: Google, maar ook conversie én waardepropositie

Deze SEO copywriting cursus reikt u strategie én praktische kennis, tools en inzichten aan om als tekstschrijver Google, conversie én waardepropositie (value proposition) effectief voor gebruiker en zoekmachine in te zetten.

Als marketeer weet u dat belofte, bewijs en voordelen van uw product of dienst centraal dient te staan in uw (geschreven) online marketing. Dat noemen we walk your talk.

We laten ons hier bijstaan door inzichten uit de behavioural science

Zwaartepunt van uw workshop: meer SEO, meer Conversie of meer Branding?

Wilt u in de opleiding een mooi evenwicht tussen SEO, conversie en branded copywriting? Of net een duidelijk zwaartepunt? Laat het weten.

 

Dit mag u van mij verwachten …

  1. Uitdaging. Ik ga voor de stretch van u of uw team. En verwacht dat ook van u: Waarom is uw stopwoordje;
  2. Hoog tempo. Ik ga voor veel en optimaal. Maar ik check altijd of u mee bent;
  3. Transparantie. Ik ben een marketeer met een hart voor mensen, en ben erg goed in mijn vak. Maar als ik uw vraag niet kan beantwoorden dan zeg ik u dit;
  4. Fluïde. Uw pad is niet hetzelfde als dat van uw concurrent, waarom moet de training dat dan wel zijn? Kennis en focus wordt afgestemd op uw situatie.

Voor mij is deze SEO copywriting workshop (of elke andere online marketing training die ik geef) geen vast routineus ding, het is niet hetzelfde als bananen in een fruitwinkel kopen. Het is een training die uw kennisniveau én ambities ten harte neemt.

Doel van deze opleiding schrijven voor het web? Google en bezoekers overtuigen van uw meerwaarde.

Wat zal u leren?

  1. Wat zijn ranking factoren voor inhoud waar Google naar kijkt om uw positie te bepalen?
  2. Wat zoekt Google in uw inhoud? Inzichten vanuit Google's quality rating guidelines
  3. Zoekwoorden naar uw product of dienst ontdekken en verwerken in uw teksten
  4. Uw visibiliteit in Google maximaliseren met rich snippets en gestructureerde data
  5. Voorbij het zoekwoord: relaties leggen tussen topics en entiteiten in uw copy
  6. Wat met Voice Search?
  7. Vertelt uw pagina en website een samenhangend verhaal? We evalueren samen uw website
  8. LIFT-model: hoe psychologische triggers & barrières gebruiken in ons voordeel
  9. De kracht van data: welke metrics zijn van belang om de impact van uw copy(wijzigingen) te evalueren

Vereisten

  • Bij voorkeur ervaring in copywriting (print of web)
  • Eigen website/digitaal medium om de kennis op toe te passen
  • Breng uw laptop!

 

Prijsofferte

  1. Op maat. Het is ons geloof dat de tijd van 1 uniform product voor iedereen nu echt wel voorbij is.
  2. 1 prijs ongeacht aantal deelnemers
  3. Enkel seniors geven training
  4. Alle relevante kennis en inzichten wordt gedeeld. Geen verborgen agenda of up-sell

Antwoord binnen 1 werkdag.

Voor wie?

  • Online Marketeer
  • Copywriter

Wat zit in de training?

  • Gepersonaliseerde training op maat van uw uitdaging
  • Slidedeck
  • Eigen tools & templates
  • Bij u op kantoor of in onze trainingsruimte

Hoe lang duurt de training?

Hoe ver wil u springen?

  • 1 dag: fundamentals van SEO copywriting.
  • 2 dagen: Dag 1 + evaluatie van huiswerk dat u gekregen heeft + next-level (topic modeling).
  • 3 dagen: Dag 1 & 2 + toepassen van behavioural science-principes voor conversie.

Inhoudstafel

Prijs?

Vraag prijsofferte
Antwoord binnen 1 werkdag.