Management & Performance Dashboards op maat
Visuele en inzichtvolle dashboards die de kern van uw marketingprestaties tonen
Komt dit bekend voor?
- U wilt de performance verbeteren, maar waar en hoe starten;
- We hebben veel data, maar doen er niets mee;
- We werken in silo’s en ieder heeft een stuk van de puzzel (of onze data zit op verschillende platformen);
- Er is een dashboard, maar het vergaart stof.
Marketing Dashboards
We creëren marketing dashboards die:
- Visueel sterk zijn, stopping power hebben, en gebruiksvriendelijk zijn
- Het resultaat van uw marketingobjectieven helder aangeven
- Context tonen: vergelijking in tijd en volgens benchmark
- De verbetergebieden aankaarten
Onze aanpak
Een dashboard creëren doen we samen adhv volgend stappenplan
Bedrijfs- en marketingdoelstellingen
Als uw bedrijfsdoelstelling meer omzet halen is en uw marketingdoelstelling acquisitie is, dan kunnen we op zoek naar indicatoren die succes aanduiden (KPIs).
Als we weten wat succes aanduidt, dan hebben we een focus waarop we het dashboard kunnen bouwen.
Meetpunten
Na oplijsting van de doelstellingen brengen we de meetpunten op uw website, applicatie, social- of videoplatform in kaart. Sommige cijfers zijn reeds voorhanden, anderen moeten we via tagging van deze meetpunten ophalen.
Dashboard
De KPI’s en cijfers brengen we samen op een overzichtelijke, visuele en vooral gebruiksvriendelijke manier in Google Datastudio. Zodat u steeds in real-time de performance kan opvolgen.
Performance Meetings
Op vastgestelde intervals hebben we tactische performance meetings met het dashboard als centrale waarheid. Samen evalueren we de gedane marketingacties obv KPI’s. Wat is goed? Wat kan beter?
We doen dit aan de hand van het Vliegwielconcept waarbij elke “duw aan het wiel” het wiel sneller doet draaien. Het is uniek voor elk bedrijf en de marketingacties worden afgewogen aan elke stap van het vliegwiel.