Internationale SEO

Lokale vindbaarheid in de zoekresultaten

Bekende uitdagingen?

Internationale SEO is een complex gegeven. Denk maar aan volgende vraagstukken

  1. Localisering. Hoe pak ik lokalisatie aan van zoekwoorden en content?
  2. Juiste targeting. Hoe zorg ik ervoor dat Google begrijpt welke pagina voor welke land-taalcombinatie is?
  3. Project Management. Hoe aligneer ik developers, lokale bureaus, en andere stakeholders in binnen- en buitenland
  4. Testen. Welke tests kan ik doen om impact te meten vóór een volledige internationaal SEO-project op te starten
  5. Optimalisatie. Hoe optimaliseren, hoe meten

Internationale markten veroveren

SEO is een pak concurrentiëler in al onze buurlanden.

België is vrij afgeschermd in Google door ons taalgebied, hoewel er in Vlaanderen veel .nl resultaten terug te vinden zijn in Google, en in Wallonië .fr resultaten.

Ga je over de grenzen heen wordt de markt vele malen groter in opportuniteit maar ook met veel meer aanbieders.

Dat wil zeggen dat SEO opeens complexer wordt door toegenomen tijds- en budgetinvestering om die topposities binnen te halen.

Net om die reden is het verstandig om een ervaren en vakkundige international SEO expert erbij te halen.

Diensten

In mijn ervaring voor grote multinationals voerden we samen met het in-house team volgende zaken uit:

  1. Marktanalyse. Welke markt vertoont online het meeste opportuniteit
  2. Project Management. Kick-off, alignering stakeholder, opvolging
  3. Technische implementatie. Code-documenten voor ontwikkelaars
  4. Copy & content. Zoekwoordenonderzoek, vertalingen, multimedia
  5. Backlinktraject. Internationaal scoren vergt ook links van de landen die je target. We gaan ze samen halen.

Neem contact op