SEO Audit

SEO check op backlinks, technische performantie en content audit

Een SEO audit is een diepgaande check op content, de technische aspecten van de site, en het backlinkprofiel met als doel laaghangend fruit en verbeteringen te identificeren. Met als resultaat hogere rankings of visibiliteit.

SEO audit als beginpunt

Een SEO-audit dient vaak als roadmap en wil de bestaande SEO-efforts evalueren en vooral hiaten en fouten opsporen en bijsturen.

Elke punt in de SEO audit wordt geprioritiseerd volgens impact, kost en implementatiesnelheid.

3 pijlers van een SEO audit
Een audit bestaat uit 3 grote delen en omvat volgende grote aandachtspunten:

1) Inhoudsevaluatie

  • Quality content. Zijn er posts die al maanden geen verkeer aantrekken
  • Dubbele inhoud: dubbele inhoud staat voor Google gelijk aan verspilling van resources. Er zijn nog miljarden wachtenden na u, dus als Google merkt dat u (vaak onbewust) dubbele inhoud serveert, kan de zoekmachine beslissen niet zo vaak terug te keren
  • YouTube, Images, Google My Business: vaak over het hoofd gezien maar o zo belangrijk

2) Technische evaluatie

  • Crawling: kan Google de website op een efficiĆ«nte manier doorzoeken. Kan hij aan alle pagina’s, afbeeldingen, video’s. Doel: enkel relevante en hogekwaliteitspagina’s laten doorcrawlen. Of wil je Google het nieuwsarchief van 2013 nog eens laten doorcrawlen?
  • Indexing: kan Google de gevonden inhoud ook in zijn volledigheid correct opnemen in zijn database. Doel
  • Visibiliteit: hoe goed maken we gebruik van gestructureerde data om zichtbaarder in de zoekmachines te komen en wat zijn hier de opportuniteiten

3) Autoriteitsevaluatie

  • Backlinks: hoe kwalitatief zijn de externe links. Zeker relevant als uw website al verscheidene iteraties heeft doorgemaakt
  • Linkopportuniteiten: welke links heeft uw concurrentie die u niet heeft. Als u weet dat backlinks de pasmunt zijn voor hoge duurzame rankings, dan zal dit rapport u wel interesseren